fuck you

det händer hela tiden, gång på gång bryter ni ner mig.
varje gång så kämpar jag mig uppåt, för jag vill vara stark och vara stolt för den jag är.
men precis varje gång, när man precis börjat känna att livet är värt att leva när man känner att
att man finns till, det är då det händer... alltid är det någon som ska komma och tala om för en
hur dålig och väderlös man är, är man kvar på toppen då? mår man JÄTTEBRA när någon/några säger så till en? NEJ. man låser in sig, man låtsas att allt är bra och fortsätter att le som om allt vore bra. man gråter inte, man visar ofta inte ens en ledsen min, det är först på kvällen som tårarna kommer... att ligga och gråta sig till söms är inte något man vill. man är helt förstörd innombords det känns som att hjärtat ska gå i tusen bitar, det sista man tänker på innan man tillslut somnar är "jag är väderlös, alla hatar mig". ord som tjokis, hora, fitta, "fyfan vad du är ful" osv är typiska ord i dagens samhälle som en del människor får höra, även jag. ALLA har vi någon gång känt oss osäkra på oss själva, tillumed önskat att man inte fanns eller bara varit en annan människa. jag förstår inte, varför trycker man ner andra människor? vad tjänar det till, att se andra lida och må dåligt är det något som man uppskattar hos sig själv? är det något bra som gör en själv till en bättre och starkare person?NEJ. det är så fegt att ge sig på en annan människa, att säga sådana grova ord. för tänk själv, tänk om det vore du. det finns ingen människa som vill höra sådana ord, och finns det de så behöver man inte använda det till andra. jag förstår inte, jag kommer aldrig att förstå världen som vi lever i, ALDRIG...

därför tror jag inte heller på någon rättivisa, det finns ingen rättvisa.

Kommentarer
Postat av: emma

finns alltid här sötnos, du är inte värd såna ord. för du är perfekt och underbar på alla sätt. älskar dig bästavän <3

2009-12-04 @ 07:28:08
URL: http://emmabjorkroth.blogg.se/
Postat av: linnea

fin text!

din blogg är jättefin och du med:)

puss på dig <33

2009-12-21 @ 14:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0