DET ÄR ORÄTTVIST, VÄRLDEN SOM VI LEVER I....

 JAG HATAR SNÅLA MÄNNIKSOR!! Tillexempel som idag. En uteliggare som knappt kunde gå behövde mat. Allt han frågade var efter några enstaka kronor. Han såg helt förstörd ut! Trött, sliten, nere. Hade helt söndriga tänder, Smutsig över allt, sandaler med en strumpa, gick med rullator. OCH INTE EN ENDA FUCKING MÄNNISKA KUNDE GE HONOM LITE PENGAR! VART ÄR VÅRAN VÄRD PÅVÄG!? Jag hade tyvärr bara en 50 öring på mig, det gjorde så jävla ont i mig när han kom fram och sa - ursäkta.. har du några kronor, jag är så hungrig... JAG FATTAR INTE! Svergie ska ju vara ett bra land, men fuck regeringen, fuck kungen. Vad gör dom liksom!? Inte ett skit. Och människorna i dagens samhälle, kan inte ens ge bort några futtiga kronor. Ni har liksom, mat på bordet, kläder på kroppen, en säng att sova i, ett varmt hem att komma hem till, PENGAR! Och ändå så är ni så damn snåla! Jag förstår inte... Visst jag har inte så mycket att skänka, jag är fortfarande ett barn. Men vuxna människor... De "rika" är värst, snåla som fan! Tänk er om det varit ni som satt på gatan med sönderslitna kläder, smutsiga, frusna och helt utan mat och pengar. TÄNK TILL!

Såhär ser livet ut för vissa.. Och folk kan inte ens ge bort en femkrona.. Det är sorgligt!
dds

Det blir inga mer inlägg idag, är förbannad just nu... Vi hörs imon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0