Jag har två veckor på mig

Två veckor innan mina första betyg är skrivna, jag har två veckor på mig att jobba upp mina ig i ett par ämnen. Enda anledningen till varför jag inte når målen är för att jag inte varit på lektionerna.. Endast matte som jag egentligen har svårt för, visst kan det vara jäkligt ibland i andra ämnen, men jag når ändå ett G!
Jag måste prestera nu och kämpa de sista två veckorna. För jag vill verkligen lyckas!
Jag ser mina föreldrars besvikna miner, ser hur oroliga dom är för mig. Dom klagar på att jag inte äter, drar till skolan utan frukost, äter knappt någonting när jag kommer hem, sällan i skolan. Jag mår inte bra psykiskt helt enkelt just nu. Utanför skolan mår jag helt perfa! UNDERBART, eller det var väl lite att ta i, men jag har kastat all annan skit som hänt, och kommit på nya spår. Men det är bara skolan som gör så att jag tappar allt mentalt.
Har inte förstått förens nu hur illa det går om man inte är med på alla lektioner, skolk leder bara till problem efteråt. Jag ångrar mig så grovt. Liksom min tid som jag skolkat har jag ägnat åt massa oviktiga saker.
Som att " försova mig " , gå hem från skolan, gå från skolan, köpt cigg, åkt och ätit mat någonstans, bara slappat i fritidsgåren eller någon annan stans i skolan. Det är så inte värt det.
Jag måste ta mer ansvar, har aldrig varit såhär förut. Säger inte att jag var värsta pluggisen som hade alla rätt överallt innan, men jag skolkade inte, hände kanske 1-2 av tio gånger men då sa jag att jag mådde dåligt och gick hem. Detta är värre än någonsin... Har en sådan hög frånvaro.
Mitt utvecklingsamtal idag varade i en och en halv timme ungefär. Tror jag lipade igenom hela samtalet, för jag är så rädd att krasha och inte bli någonting.
Men jag har lovat mig själv och mina föreldrar men framför allt mig själv, att skärpa till mig.
Sen om två veckor är mina första betyg satta, och jag vill så mycket få G i allt, förutom matten som jag vet att jag inte kommer få denna terminen.
Jag ska försöka, jag måste fixa det här på ett eller annat sätt...

Kommentarer
Postat av: elina

aw tack!:D

2010-11-24 @ 22:01:52
URL: http://jonssonbarn.blogg.se/
Postat av: Tricolore

Du kommer klara det! Det känns jobbigt nu men det kommer bli skönt i framtiden när du slipper ångra att du inte pluggade mer. Kämpa på nu så du åtminstone får G, försök att gå på alla lektioner även om det är tråkigt eller om du mår dåligt. Oftast räcker det för läraren att se att du är där och försöker jobba för att de ska kunna sätta ett G. Lycka till =)

2010-11-24 @ 22:17:52
URL: http://tricolore.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.ja men visst är det härligt med jul =)

2010-11-24 @ 22:42:24
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: Erika(jyringen)

sv.vad har du för önskningar till jul då? =)

2010-11-24 @ 23:16:26
URL: http://jyringen.blogg.se/
Postat av: m a t i l d a

vad roligt att du tycker det, tusen tack! du är oxå väldigt söt!

2010-11-25 @ 07:35:29
URL: http://maatiilddaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0