inlägg 10 min tro

Jag tror inte på att det sitter någon man med långt vitt skägg så kallad gud uppe i himmelen.
Jag tror att gud är en del utav oss alla, en makt och ingen snubbe som styr och ställer.
Jag tror inte på någon gud, för hade det funnits någon gud så hade världen inte sett ut som den gör idag.
Alla krig, svältande länder, folk som kämpar för sina liv av dödliga sjukdomar som cancer, våldtäkter överfallna och mördade. Det finns så mycket orättvisor, världen tar ifrån oss så många liv. Så många liv som egentligen behövts här på jorden, liv som inte på långa vägar skulle ta slut.
Men jag tror på en sak, jag tror på karma.
Att man inte bara lever en gång, utan återföds på nytt, fast med samma personer omkring sig.
Tillexempel som att i mitt förra liv kunde min mormor vara min lillasyster, min mamma kunde vara min dotter osv osv. Jag tror på att skiten man gör, och så som du behandlar andra kommer tillbaka som ett slag mot ansiktet och träffar en själv.
Så jag är inte så jätterädd för att dö, bara för att jag ska dö plågsamt eller att jag kommer på någon otäck plats eller återföds som ett djur... Det är jag rädd för!

Min tro kanske inte är lik de flesta jag känner, men min pappa har lärt mig så mycket om karma och vad det innerbär, och att han minns saker från sina tidigare liv och har berättat så mycket om det. Och min pappa skulle aldrig ljuga om något sådant, det är så jäkla häftigt att få höra!

Men jag respekterar givetvist människor som tror på gud och jesus eller ah "allah" som för muslimer. Trots att jag kan tycka att blir lite mycket ibland, så respekterar jag det fullt ut!

& HELL YES, KARMA IS A FUCKING BITCH, AND I BELIVE IN IT..

Kommentarer
Postat av: Anna med A

visst är han :)

2011-05-15 @ 00:36:41
URL: http://annaavs.blogg.se/
Postat av: MATILDA ROSQVIST 14 ÅR

SV; eller hur hahaha :D tänk om man kunde vara så skön som bettan i verkligheten :P



tack :D

2011-05-15 @ 08:01:32
URL: http://matildays.blogg.se/
Postat av: Mari

SV. :) Ja jag håller med

2011-05-15 @ 10:03:44
URL: http://marriie.blogg.se/
Postat av: Anna - rösta på mig och bli länkad!

Jag tror också på Gud, Gud måste liksom bara finnas... Det är helt enkelt så :) Och karma är verkligen en bitch!



Det är så att jag tävlar för att bli "Lyssnarnas sommarpratare i P1" den 20:e juli. Vore jättesnällt om du ville rösta på mig. Om du inte vill så är det bara att bortse från det här, men skickar länken ifall du vill:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=4484132



Tack på förhand!

2011-05-15 @ 21:39:45
URL: http://annaanstensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0