KÄRLEK


Vad är egenltigen kärlek?
Är kärlek bara på ett sätt?
Eller finns det flera versioner av kärlek?



´Hur vet man när det är kärlek?

På en del sätt kan jag känna att det är enklet jag kan säga att jag är kär i ett par skor
för att de är snygga.
Och det vet jag ju för att jag gillar dom. Helt enkelt

När nån frågar om en kille,
ja men är du kär nu då ?
ah nä men asså kär & kär.. tycker om gör jag väl...

Intressant ändå att jag kan blir kär i ett par skor bara så där men inte en person
Antaglien för att skillande är så stor.
Ett par skor är ändå "bara" ett par skor.

Men måste kärlek bara vara positiv glad och härlig?
har det inte en baksida som allt annat ?
Som svartsjuka och oro tillexempel?
Men är det baksidan av kärlek?
Och är svartsjuka en del av kärlek?

Ett fransk ordsårk säger så här,
"Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0